Ja fa un mes que anem a l’escola i durant tots aquests dies hem fet moltíssimes coses.
Ha set un període de molts de canvis però a poc a poc ens hem anat adaptant a la nova escola i a la classe.Ja coneixem a tots els companys i mestres que vendran a fer feina amb nosaltres.
Des del primer dia hem treballat els hàbits i les rutines. A continuació afegeixo la explicació del nostre dia a dia:
Acollida i retrobament: Assemblea
Quan els infants arriben a l’aula, han de saludar, es lleven la jaqueta i la pengen amb la motxilla als penjadors, col·loquen l'aigua i posen l'esmorzar a la capsa. Després van a seure als bancs que hi ha a l’assemblea i intercanvien salutacions i llegeixen un conte fins que arriben tots.
Es trien 2 encarregats amb la cançó "dalt del cotxe hi ha una nina" que seran qui repartirà material, els capitans de la fila per anar al pati i els que faran les coses de l'assemblea.
El 1r encarregat
Dona la senyal (1, 2 i 3) perquè la resta cani la cançó de Bon dia (Bon dia, bon dia, bon dia de matí, la lluna s'amaga i el sol deixa sortir. Bon dia, bon dia, bon dia de matí, bondia a les mestres, bon dia als meus amics!) Després va saludant als seus companys un per un xocant-li la ma.
A continuació passa llista, va ensenyant les fotos als seus companys i pregunta a la resta: -Qui és? -Ha vengut...? i el que surt a la foto ha de contestar "Som aquí" i posar el seu nom al vaixell. Si no hi és es canta la cançoneta (A sa casa, a sa casa, a sa casa la, la, laaaa) i el capità penja la foto a la illa.
Una vegada penjades totes les fotos es conten els nens i les nenes que han vingut a l'escola.
El 2n encarregat
Dona la senyal (1, 2 i 3) perquè la resta cani la cançó de pastoret d'on vens (Pastoret d'on vens? De la muntanya, de la muntanya, pastoret d'on vens? De la muntanya de mirar el temps! Quin temps fa? Plou i neva, plou i neva, quin temps fa? Plou i neva per allà! I aquí quin temps fa?) L'encarregat mira el temps i ho marca a la roda del temps.
Torna a donar la senyal (1,2 i 3) i es canta la cançó dels dies de la setmana.
Després tatxa el dia del calendari en que ens trobam.
Recordam la dita del mes
i la dita de la estació en que ens trobam.
Hàbits de feina
Una vegada han finalitzat l’assemblea, van a seure a les cadires un a un, en silenci i sense córrer (com a formiguetes). Després jo explico la feina a la pissarra i de manera molt manipulativa i visual, els capitans repartiran la feina i cantarem la cançó (manetes amagar, amagar, a s'esquena vull anar) i podran començar en dir (podem començar, podem començar, podem començar a treballar). Una vegada acabada la feina han d'aixecar el braç i jo els i diré si la poden guardar a l'arxivador (on està la seva foto).
Hàbits d’higiene i alimentació
Quan acaben les activitats individuals, els infants van a rentar-se les mans i a fer un pipi. Hi van per taules, sense còrrer i en silenci. En tornar a classe s'eixuguen amb paper i s'asseuen al seu lloc.
Quan ja estan tots asseguts reparteixo els esmorzars. Pregunto -De qui és aquest esmorzar? i ells han de contestar -Meu! Després jo dic -Què és diu? i ells han de contestar -Gràcies!. Quan hem repartit tots els esmorzars cantem (Podem començar, podem començar, podem començar a esmorzar) i tots comencen a la vegada. Mentre van treguent els esmorzars cantem la cançó de bon profit (nyam, nyam, bon profit, nyam, nyam, bon profit, nyam, nyam, bon profit, moltes gràcies, igualment, porompompom). Es treballa el llenguatge dels aliments amb el que porten cada dia. Quan acaben de menjar han de rentar la taula i poden anar a mirar un conte mentre els companys acaben.
Quan tots han acabat fem una fila i quan estem tots en silenci podem sortir al pati.
Pati
Al pati juguem amb la resta de nens i nenes que van a educació infantil de la nostra escola
Relaxació
En tornar del pati, s’asseuen a les cadires, i els hi reparteixo a cada un una tovalloleta humida per netejar-se les mans i la cara, i per grups de taules la mestra els cridarà per anar a beure amb la cançó “roda, roda, rodarà a qui tocarà?”. Posen el cap damunt les taules i es tanca la porta i les cortines. Posem música de relaxació, i tant la mestra com els encarregats fem un massatge.
Joc per racons
Jo reparteixo les fotos dels infants i van triant racó.No poden canviar de racó ni barrejar les joguines dels diferents racons. Quan finalitza el temps de joc, s’encarreguen de recollir-ho tot. Quan ho han recollit tot van a seure a la taula.
A la nostra classe tenim diferents racons:
Recollida i comiat
Els anem cridant per taules, vénen a cercar la seva motxilla i la seva jaqueta i se la posen. Mentre esperem a que soni la sirena, els repartirem si fa falta una tovallola humida per a rentar-se les mans i la cara, parlarem del que han fet al llarg de la jornada i contarem un conte o cantarem una cançó si dóna temps. Al final del dia en sorpresetes ens diu els nens i les nenes que s'han portat bé i es poden endur la sorpreseta a casa. Quan arribin els seus pares, hauran d’esperar asseguts a les seves cadires a que se’ls cridi pel seu nom i dir adéu quan surtin.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada